Glitching is een interactief installatie- en performanceproject geïnspireerd op bewegingsstoringen of glitches, afgeleid van personages in hedendaagse sport- en actiecomputergames. Glitching gebruikt Microsoft Xbox Kinect, een pseudo-game-interface en een groot scherm om een volledige, skeletgestuurde, interactieve ervaring te creëren.
Er zijn twee versies van het Glitching-project: een interactieve installatie, gepresenteerd in galerijen, symposia en festivals; en een live optreden, gepresenteerd in theatrale zalen, die de interactieve installatie als referentie en achtergrond gebruiken, met de dansers Tony Mills, Hannah Seignior en Felicity Beveridge. De ontwikkeling werd gefinancierd door een Artist's Commission van het Scotland & Medicine-partnerschap voor de tentoonstelling Human Race: inside the history of sports medicine (met aanvullende financiering van een Creative Scotland, Visual Artist Award en Edinburgh College of Art). Deze tentoonstelling maakte deel uit van het ?The Scottish Project? van de Culturele Olympiade in Londen 2012, en tourde in 2012?2013 langs door de overheid gefinancierde musea en galerijen.
Beverley Hood
Sinds het midden van de jaren negentig maakt Beverley Hood digitale kunstwerken die de impact van het virtuele op het lichaam, relaties en menselijke ervaring onderzoeken en internationaal worden tentoongesteld. Ze studeerde beeldhouwkunst en elektronische beeldvorming aan Duncan of Jordanstone College of Art en Nova Scotia College of Art & Design, en is momenteel docent en onderzoeker aan de School of Design aan Edinburgh College of Art, University of Edinburgh. Beverley heeft bij talloze gelegenheden samengewerkt en projecten ontwikkeld met een scala aan beoefenaars, waaronder medische onderzoekers, schrijvers, technologen, dansers en componisten. Recente projecten omvatten 'Eidolon', een nieuw interdisciplinair en participatief live art-project, waarbij een scala aan creatieve beoefenaars betrokken is, en het Scottish Clinical Simulation Centre (SCSC), in het Royal Forth Valley Hospital, Larbert, een medische trainingseenheid met een scala aan mid en high fidelity mannequins, belichaamd door fysieke reacties, zoals stem, pols, adem en tranen.